Intan payung kami...

Monday 19 March 2012

Ada apa dengan Red Scarf Novel?


Untuk sesiapa yang berminat nak tahu. Ada apa dengan RSN?
RSN adalah idea yang muncul apabila 2 orang rakan berbincang tentang dunia penulisan tanah air. Tentang betapa kami kadang-kadang ‘letih’ menulis cerita yang konfliknya berat. Maka terciptalah satu idea untuk menulis cerita yang tidak memberatkan kepala kami yang menulis, dan anda yang membaca.

Tapi kami sedar, cerita-cerita begini susah nak dapat slot penerbitan. Makanya kami pun bercadang untuk menerbitkan semua cerita di sini sendiri. Keluar duit sendiri, rasa susah sendiri. Kalau tak laku, sendiri yang tanggung rugi. Tapi demi minat dalam bidang ini, semua itu bukan halangan pada kami. Kalaulah semua halangan dalam proses menerbit sendiri ini berjaya kami atasi, kami ingin menggunakan label Red Scarf Novel. Cerita dari wanita untuk wanita. Kenapa Red Scarf? Sebab merah itu melambangkan keberanian. Dan scarf itu adalah aksesori seorang wanita. Secara simboliknya, ia melambangkan keberanian wanita.
Mungkin jalannya masih panjang lagi untuk impian yang satu ini dapat kami berdua capai. Banyak halangan yang ada di depan mata. Modal, tiada sokongan etc. Tapi kami berpegang pada prinsip tiada apa yang mustahil dalam dunia ini. Jadi kami akan berusaha bersungguh-sungguh agar cita-cita kami ini tercapai. Yang kami pinta, doa dan sokongan anda semua. Itu cukup memadai. Kepada anda yang sudi ke mari, terima kasih kami ucapkan. Sokongan anda cukup buat kami terharu. 

Ikhlas,
Mrs J & F.Yuhana 

No comments: